En kvinna i Varekil har anmält näthandelsföretaget Jollyroom till Arn, Allmänna reklamationsnämnden, efter att hon fått sitt köpt hävt av företaget.
Jollyroom säjer bland annat barnartiklar, allt från leksaker och kläder till bilbarnstolar och barnvagnar. I höstas köpte kvinnan en barnvagn, som just då var på rea.
Under veckan hade samma vagn haft tre olika priser och kvinnan köpte den när priset var som lägst: knappt 4 500 kronor.
Pengarna drogs från kontot och köpet bekräftades, men nästa dag kom pengarna tillbaka igen. Företaget hade då ångrat sitt låga pris och hävt kvinnans köp. De menar att varan sålts till fel pris.
Vagnen kostar i skrivande stund ungefär det dubbla hos flera återförsäljare, inklusive Jollyroom. Enligt Arn handlar det om huruvida köparen visste eller borde ha insett att priset var ett misstag, och utnyttjat det i så kallad ond tro.
Att ett pris är anmärkningsvärt lågt inom handeln är dock inte ovanligt, skriver de i sitt beslut, eftersom det ofta förekommer reor och erbjudanden.
Arn ger nu kvinnan rätt, och rekommenderar företaget att låta henne köpa vagnen för det låga priset.